Me olemme Perinneyhdistys

Salonseudunsotaveteraanit

Salon Seudun Sotaveteraanit ry on valtakunnalliseen Suomen Sotaveteraaniliittoon kuuluva jäsenyhdistys, joka toimii Salon kaupungin alueella Halikon, Kiikalan, Kiskon, Kuusjoen, Muurlan, Perttelin, Salon ja Suomusjärven kaupunginosissa.
Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää jäsenilleen hengellisiä,henkisiä, kuntouttavia ja virkistyksellisiä tilaisuuksia ja leirejä. Tukea veteraanijäseniä pienimuotoisissa kuntoutuksissa ja henkilökohtaisten käyttötarvikkeiden hankinnassa sekä antaa jäsenistölle informaatiota veteraaniasioissa sekä hoitaa perinneasioita.

Salon Seudun Lottaperinne ry

Salon Seudun Lottaperinne ry on vuonna 2001 perustettu Suomen Lottaperinneliiton paikallinen jäsenyhdistys. Yhdistyksemme tarkoituksena on edistää lottien ja pikkulottien henkistä ja fyysistä vireyttä, jakaa oikeaa tietoa Lotta Svärd -järjestöstä sekä säilyttää lottien muistoa ja henkistä perintöä. Yhdistys järjestää kuukausittain eri aiheisia esitelmä- ja musiikkitilaisuuksia, joihin kokoonnutaan pääasiassa Perinnepajalle (Torikatu 7, Salo). Tarkoituksena on järjestää monipuolista lottaperinteen asiasisältöihin liittyvää toimintaa, kuten kulttuuritapahtumia, retkiä sekä lottien ja pikkulottien kuntoutusta. Toiveita ja ideoita tapahtumiin liittyen otetaan vastaan